Jak uniknąć błędów przy podejmowaniu uchwały reklamowej
Uchwała regulująca zasady sytuowania reklam, ogrodzeń oraz obiektów małej architektury (zwana również uchwałą reklamową) to stosunkowo nowe rozwiązanie w zakresie lokalnego krajobrazu. Ponieważ tego typu kwestii nie można już regulować w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, gmina powinna podjąć odrębną uchwałę, aby wpływać na sytuowanie powyższych obiektów. W praktyce jednak uchwał reklamowych powstało niewiele, a te uchwalone są często uznawane przez wojewodów za nieważne w całości lub w części. Niemniej jednak, w oparciu o przepisy oraz dotychczasowe niepowodzenia gmin w tym zakresie, możemy wskazać, jakich podstawowych błędów unikać przy podejmowaniu tego typu uchwał.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Prawo Budowlane w praktyce
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Prawo Budowlane w praktyce